Untitled Document banner

INCREDIBLE INDIA

Etter noen fine dager i Pakistan, kjente vi at det begynte å rykke litt i reisefoten... Vi var tross alt veeeeldig nærme hovedmålet for denne turen, India, og vi hadde veldig lyst på Indisk til middag. Så vi bestemte oss for å pakke sekken å ta farvel med både Hotell National og rotta, praye en taxi å komme oss bort til grensa. Og etter at taxisjåføren prøvde å svindle til seg noen kroner ekstra, noe som holdt på å ende i slagsmål. Så hadde vi noen lokale grensehelter på vår side så det var ikke noe stress og vi kunne tusle over den første grenseovergangen. Vi hadde nemlig hørt fra en lokal kompis at om du tar tog over så kan det ta opp til 8 timer pga. at de skal sjekke hele toget osv. og tar du buss, 3-4 timer så da valgte vi å heller tusle over siden dette skulle gå rimelig fort.

Og det skal kompisen ha, her viste han hva han snakket om. Dette var plankekjøring hele veien, og ingen kø noen som helst plass! Så etter å ha fylt ut noen papirer, fortalt noen røverhistorier, så kunne vi endelig gå ut og sette føttene våre på Indisk jord, herlig!

Vi hadde lenge sett frem til å endelig skulle få oss ekte Indisk mat siden dette er en av våre absolutt favoritt cousine! Så da vi kom frem til Amritsar, som er den nærmeste byen til grensen, og hjembyen til «The Golden Temple» var vi rimelig klar for mat. Det skulle vise seg at vi hadde gått på en solid smell! Pga. dette hellige tempelet som bare ligger et steinkast unna der vi bor, så er det ikke lov å selge eller spise kjøtt! Så all mat i hele byen er vegetar! Siden vi skulle tilbake til grensen for å se senkingen av flagget, noe de gjør hver dag før solnedgang, og som er en veldig stor greie her borte så måtte vi bli i denne byen et par dager...!! Så denne maten må tydeligvis vente... Og vi ble ufrivillige vegetarianere.

Neste dag er vi klar for å komme oss bort på Wagha-Border for å se denne seremonien, så vi delte en bil med to eldre indiske par og en familie på fem ...ehh ja i en bil som er egnet for fem inkludert sjåføren... men er det plass er det lov, så ved hjelp av noen plankebiter og litt småspiker hadde kompisen laget seg en fin liten minibuss. Vi har hørt mye rart om Indisk trafikk, og vi kan vel si at alt stemmer! De er faen ikke rett på en flekk! Slik vi oppfattet det fikk vi også en sjåfør helt i toppsjikte, og du kan ikke gjør annet enn å le og håpe på at vi ikke krasjer. Også meget morsomt når han gjentatte ganger kjører inn i syklister og tuk-tuk’er fordi de ikke flytter seg når han fløyter. Fløyten er han veldig glad i, og vi har vel aldri angret på at vi ikke startet å telle noe så mye noen gang. For at han ligger på en 200 trykk på fløyta pr. 5min på det verste gjør han nok helt sikkert, så etter en time i denne bilen er vi meget glad for å være fremme.

Men det var ikke bare vi som var fremme, fyyy fa.... for en folkemengde! Dette så veldig mørkt ut en stund for vi klarte ikke komme nærme nok til å se grenseovergangen en gang. Så kommer det en kar å drar i Clausen å snakker om noe VIP greier. Det viser seg at de er veldig interessert i å vise frem dette til oss utlendingene, og har laget en egen tribune for oss. Dette er sånn vi liker! eneste problemet er at de skal se passene våre, noen vi hadde fått beskjed om ikke var nødvendig å ha med. Så da ble det nok en liten diskusjon før de slapp oss inn.

Opplegget er at India har et show på sin side, og Pakistan har et på sin side, og det er om å gjør å lage mest mulig liv. India har plass til 2000 tilskuere, og det kommer nok mange mange fler for det var ikke plass til alle, og på Pakistan sin siden var det litt bedre plass og under halvparten med tilskuere. Vi må bare si vi mye heller skulle vært på Pakistan sin side, for selv om India er storfavoritten så var det Pakistan som stakk av med seieren for mest show og stemning, maken til underdog!

The Golden Temple

Alltid noen så skal dra den "litt" lengre en alle andre...

Kan ikke gjør annet enn å ly de med sabel, så da blir det bilde på nett til deg også!

Litt annen kustus her enn andre plasser ja

Gravemaskiner er for pyser!

Her kjører vi India-Style...

Folkevandring bort til grensen...

Endelig en fordel med å være utlending!

The cool gang strip

Hvem hadde ikke dradd av en slik en på byen!?

Selve flagg-semonien.

India fikk høre at ontheroad-crewet skulle passere grensen, så det møtte opp ett par fans. Takk for mottagelsen India!

Sprek liten kompis ditta...

Inngangen til Golden Temple

Her kan du faktisk sove og spise gratis...

The Golden Temple by night

Alltid kjekt å vite hvor mange kjeks du må spise for å ha spist en roti...

Og så en liten gladsak helt til slutt, Dreyer har kjøpt seg tannkrempulver.

HTML Comment Box is loading comments...